Sabtu, 26 November 2011

Ciri-ciri guru yang berkesan dalam pengajaran berdasarkan nilai-nilai Bitara


Soalan ini mungkin mudah bila sekali baca namun bila anda baca untuk kali kedua anda mungkin tertanya-tanya apakah yang dikatakan sebagai nilai-nilai bitara? Sememangnya nilai-nilai bitara ini adalah baru dan jarang sekali kita mendengarnya kan. Salah satu daripada nilai bitara yang ingin saya kongsikan di sini ialah berintegriti. Berintegriti di sini berdasarkan Kamus Dewan ialah [...]

Soalan ini mungkin mudah bila sekali baca namun bila anda baca untuk kali kedua anda mungkin tertanya-tanya apakah yang dikatakan sebagai nilai-nilai bitara?

Sememangnya nilai-nilai bitara ini adalah baru dan jarang sekali kita mendengarnya kan. Salah satu daripada nilai bitara yang ingin saya kongsikan di sini ialah berintegriti.

Berintegriti di sini berdasarkan Kamus Dewan ialah amanah, telus, adil mempertahankan nama baik mereka drpd sebarang bentuk penyelewengan.

Apabila anda sudah faham tentang nilai-nilai bitara maka mudah untuk anda menyelesaikan sama ada tugasan ataupun latihan yang diberikan oleh pensayarah anda.

Kita sedia maklum bahawa untuk menjadi guru yang berkesan dalam pengajaran maka perlu untuk seseorang guru menerapkan nilai-nilai bitara dalam kehidupan harian mereka.

Sekiranya seseorang guru itu mengamalkan nilai-nilai bitara maka tidak hairanlah sekiranya pelajar dalam sesebuah sekolah akan mendapat keputusan yang cermelang dalam peperiksaan.

Bukan sahaja memberikan keputusan yang baik kepada pelajar malah jika nilai-nilai bitara di amalkan maka prestasi sekolah dan guru itu sendiri akan meningkat.

Namun begitu sekiranya anda memerlukan khidmat Menaip Assignment kerana anda berasa pening, kesuntukan masa, tarikh hantar dah dekat kekurangan buku rujukan dan takde idea Klik Sini or dapatkan contoh Assignment di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan